miércoles, 11 de abril de 2012


SÍNTESI DE DEBAT

Com a síntesi de debat, m’agradaria esmentar que ha sigut un debat força interessant i molt estructurat. Aquest tema és molt important, ja que gràcies a l’estructura  d’aquest, els continguts queden més organitzats i els aprenentatges són més òptims. A primer cop d’ull de la guia del debat, em va costar molt planificar-me i orientar-me en els fils, ja que és la primera vegada que participo en un debat amb tantes carpetes i fils dintre d’una mateixa.

En la meva tria, vaig optar pel fil de debat de l’escola i les tic i currículum per la seguretat en aquest camp, m’interessava saber l’opinió dels companys envers la temàtica dels llibres de text, ja que és un aspecte molt polèmic i debatut en el camp educatiu. En aquest fil he seguit una línea tecnodeterminista i estic totalment d’acord amb els arguments exposats i penso que coincideixen amb la meva manera de fer i treballar. Hi ha hagut poques intervencions, però clares i òptimes. Tots els participants hem sigut conscients dels canvis de la societat i de que la tecnologia és present en l’escola i que aquesta es va adaptant utilitzant els recursos TIC com una eina quotidiana del dia a dia. Les contra argumentacions han sigut bones i crec que la meva companya Consuelo Mas ha fet unes bones argumentacions donant la seva opinió i refussant allò que no li agradava. 

En el segon fil del tecnopart, desconec totalment els continguts i sóc una novata en aquest tema i possiblement per això m’he decantat per aquest i les meves aportacions han sigut més limitades i més dubtoses. Simplement volia aprendre allò que desconec totalment.  No sóc mare, ni he tingut cap experiència propera de part. Potser no comparteixo tant la línia tecnodeterminista que m’ha tocat i prefereixo més la naturalitat en aquests moments sense tants controls, tot i així m’ha sigut molt enriquidor poder seguir aquestes aportacions i he aprés coses que desconeixia, com per exemple les ecografies en 3d i 4d, aportació de la Bibiana Nuñez on podem veure el vídeo de les diferències entre 2d, 3d i 4d. Realment crec que és increïble veure com les noves tecnologies t’aproximen tant i tant a un ésser tant petit però amb tanta vida. 

Pel que fa a la meva valoració personal, considero que ha estat correcte, però si que és veritat que m’ha faltat una miqueta de temps per llegir dia a dia, com a rutina les aportacions, sobretot en el segon fil del tecnopart, ja que els continguts eren més complexes i la matèria més desconeguda. Considero que he sigut respectuosa amb les opinions dels companys i he intentat ser lo màxim de concisa i clara possible aportant referències dels mòduls, del  fil de debat i vivències personals. 

De les aportacions dels meus companys em quedo amb la de la Consuelo i una frase en especial de la Marina Ramiro quan diu “ la principal finalitat de l’escola és crear individus capaços d’interrelacionar amb èxit en la societat actual”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario