Aquesta
assignatura de “Noves tecnologies de la informació i la comunicació en
educació”, ha representat un canvi significatiu en la meva manera de processar
i fer entorn les TIC. Ha sigut profitosa, divertida per al meu aprenentatge
envers les noves tecnologies.
He sapigut
modificar coneixements previs i adaptar-los a allò que he anat aprenent. He
après nous recursos, noves maneres i he sigut en tot moment protagonista del
meu aprenentatge, igual que els meus alumnes a l’hora d’executar el projecte
final. Suposo en certa manera, que com he vist el grau d’implicació que jo he
tingut amb aquesta assignatura, he volgut fer un disseny d’activitat igual, on
els nens siguin protagonistes del seu propi aprenentatge.
Com aspecte
negatiu però satisfactori, és que he
hagut de realitzar algunes activitats amb programes que al principi em
resultaven una mica complicats, com per exemple, el CMAP, però crec que ho he
assolit correctament. Aquest programa m’ha facilitat i ha millorat la
presentació en els meus treballs. És molt important poder disposar d’una eina
que faciliti la construcció de mapa de conceptes i amb això poder fer un esquema de conceptes
d’allò que anem aprenenents i d’allò que prioritzem en el nostre procés d’E-A.
M’ha costat una mica el procés d’aprendre de crear un índex automàtic, ja
que ha sigut la primera vegada que ho he fet. M’ha costat força i sovint no ho
he assolit amb èxit. De totes maneres, continuaré practicant, ja que l’aprenentatge
és permanent.
A partir del debat de CTS, vaig poder veure que hi havia moltes
temàtiques i conceptes que tenien relació directa amb les TIC així com aprendre moltes noves
utilitats d’aquestes que ni tan sols m’havia plantejat. Va ser un aspecte
positiu i enriquidor de l’assignatura. Cal dir que va ser un debat molt ordenat
i això facilitat l’accès i aprenentatge dels nous continguts. Al principi, com
tot lo nou, em va costar molt situar-me, però un cop em vaig integrar en el
debat, vaig agrair aquestes subcarpetes i l’ordre d’aquestes. Van ser de gran
ajuda les diferents intervencions, aportacions interessants dels meus companys
i els aclariments de dubtes i conceptes erronis o enfocaments incorrectes per
part del consultor, ja no només al debat sino durant tot el transcurs de
l’assignatura.
Altres aspectes importants, l’aprenentatge significatiu i els models d'experìencies KITE: ha sigut una nova forma de realitzar un treball sobre casos i com a nova experiència és molt enriquidora.
Per acabar, esmentar i enfatitzar que les noves tecnologies son una eina imprescindible i necessària avui dia, en l’escola del s.XXI i que ajuden, modifiquen i milloren la metodologia de les aules, la qual cosa és un nou recurs en les estratègies d’ensenyament- aprenentatge i suposa un canvi i una evolució cap al camí on ens volem situar per seguir aprenent amb els alumnes.
Crec que ho podria haver fet millor, però tenint en
compte les dificultats que en un primer moment em representaven les TIC i la limitació
de temps que he tingut en aquest darrer semestre, considero que la meva
qualificació en aquesta PAC 2 hauria de ser d’una B.
No hay comentarios:
Publicar un comentario