martes, 19 de junio de 2012

ANNEXOS: Autoavaluació


Aquesta assignatura de “Noves tecnologies de la informació i la comunicació en educació”, ha representat un canvi significatiu en la meva manera de processar i fer entorn les TIC. Ha sigut profitosa, divertida per al meu aprenentatge envers les noves tecnologies.

He sapigut modificar coneixements previs i adaptar-los a allò que he anat aprenent. He après nous recursos, noves maneres i he sigut en tot moment protagonista del meu aprenentatge, igual que els meus alumnes a l’hora d’executar el projecte final. Suposo en certa manera, que com he vist el grau d’implicació que jo he tingut amb aquesta assignatura, he volgut fer un disseny d’activitat igual, on els nens siguin protagonistes del seu propi aprenentatge.

Com aspecte negatiu però satisfactori, és que he hagut de realitzar algunes activitats amb programes que al principi em resultaven una mica complicats, com per exemple, el CMAP, però crec que ho he assolit correctament. Aquest programa m’ha facilitat i ha millorat la presentació en els meus treballs. És molt important poder disposar d’una eina que faciliti la construcció de mapa de conceptes i  amb això poder fer un esquema de conceptes d’allò que anem aprenenents i d’allò que prioritzem en el nostre procés d’E-A.

M’ha costat una mica el procés d’aprendre de crear un índex automàtic, ja que ha sigut la primera vegada que ho he fet. M’ha costat força i sovint no ho he assolit amb èxit. De totes maneres, continuaré practicant, ja que l’aprenentatge és permanent.

A partir del debat de CTS, vaig poder veure que hi havia moltes temàtiques i conceptes que tenien relació directa amb les TIC així com aprendre moltes noves utilitats d’aquestes que ni tan sols m’havia plantejat. Va ser un aspecte positiu i enriquidor de l’assignatura. Cal dir que va ser un debat molt ordenat i això facilitat l’accès i aprenentatge dels nous continguts. Al principi, com tot lo nou, em va costar molt situar-me, però un cop em vaig integrar en el debat, vaig agrair aquestes subcarpetes i l’ordre d’aquestes. Van ser de gran ajuda les diferents intervencions, aportacions interessants dels meus companys i els aclariments de dubtes i conceptes erronis o enfocaments incorrectes per part del consultor, ja no només al debat sino durant tot el transcurs de l’assignatura.

Altres aspectes importants, l’aprenentatge significatiu i els models d'experìencies KITE: ha sigut una nova forma de realitzar un treball sobre casos i com a nova experiència és molt enriquidora. 

Per acabar, esmentar i enfatitzar que les noves tecnologies son una eina imprescindible i necessària avui dia, en l’escola del s.XXI i que ajuden, modifiquen i milloren la metodologia de les aules, la qual cosa és un nou recurs en les estratègies d’ensenyament- aprenentatge i suposa un canvi i una evolució cap al camí on ens volem situar per seguir aprenent amb els alumnes.


Crec que ho podria haver fet millor, però tenint en compte les dificultats que en un primer moment em representaven les TIC i la limitació de temps que he tingut en aquest darrer semestre, considero que la meva qualificació en aquesta PAC 2 hauria de ser d’una B.     

No hay comentarios:

Publicar un comentario