martes, 19 de junio de 2012

CONCLUSIONS

Per acabar, m’agradaria esmentar alguns aspectes que han fet possible en primer lloc la realització i assoliment d’aquesta pràctica educativa.

Les estratègies d’aprenentatge donen lloc als processos d’ensenyament-aprenentatge, que juntament amb l’aprenentatge significatiu i el treball cooperatiu dels alumnes, donent peu a la importància de la participació   d’aquests, així com el grau de motivació, implicació i satisfacció en el procés de l’activitat.

És important partir d’un context i anàlisi d’aquest. En tot moment ho hem tingut clar i hem treballant tenint en compte aquest. Hem basat l’aprenentatge amb allò que hem observat i amb allò que ja sabien per a recòrrer nous camins. En aquest cas l’objecte d’estudi han sigut les emocions i millorar la problemàtica que coexistia a la dinàmica de grup.
Participo de la idea que aquest rol de psicopedagog que he exercit dintre de l’aula ha servit per establir relacions significatives vers els nous conceptes i continguts, interralacionant-los amb les TIC.

Aprendre significa i experimenta canvis, tant en el sentit conceptual com en l’emocional, per això és imprescindible que els alumnes hagin sigut participes i protagonistes de l’aprenentatge, únicament d’aquesta manera han pogut veure reflectit uns canvis. Han interaccionat amb l’entorn, amb les relacions amb els seus companys, descobrint i millorant aquestes. Han tingut temps de reflexió, de meditació, de descoberta personal i social i mitjançant l’experiència d’aquest temps han pogut canviar alguns aspectes.

Aprendre s’experimenta amb el canvi de la capacitat d’execució mitjançant l’experiència, i per tant participant en aquest fet, aquesta participació implica una interacció amb l’entorn o processos cognitius tenint en compte coneixements previs i produir el canvi mitjançant la reflexió, però aquest canvi ha de ser producte de l’experiència o interacció de l’individu amb l’entorn.

Amb aquest disseny d’activitat els hi hem ensenyat una part més de l’aprenenatge, però realment treballar amb les emocions assegura un millor èxit personal i professional durant el transcurs de la vida. L’aprenentatge és una formació permanent. Cada dia aprenem coses noves i les integrem  a allò que ja sabem, modificant o adaptant-nos a quelcom que és nou per a nosaltres i per a ells. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario