Les estratègies d’aprenentatge donen lloc als processos d’ensenyament-aprenentatge,
que juntament amb l’aprenentatge significatiu i el treball cooperatiu dels
alumnes, donent peu a la importància de la participació d’aquests, així com el grau de motivació,
implicació i satisfacció en el procés de l’activitat.
És important partir d’un context i anàlisi d’aquest. En tot moment ho hem
tingut clar i hem treballant tenint en compte aquest. Hem basat l’aprenentatge
amb allò que hem observat i amb allò que ja sabien per a recòrrer nous camins.
En aquest cas l’objecte d’estudi han sigut les emocions i millorar la
problemàtica que coexistia a la dinàmica de grup.
Participo de la idea que aquest rol de psicopedagog que he exercit dintre
de l’aula ha servit per establir relacions significatives vers els nous
conceptes i continguts, interralacionant-los amb les TIC.
Aprendre significa i experimenta canvis, tant en el sentit conceptual com
en l’emocional, per això és imprescindible que els alumnes hagin sigut
participes i protagonistes de l’aprenentatge, únicament d’aquesta manera han
pogut veure reflectit uns canvis. Han interaccionat amb l’entorn, amb les
relacions amb els seus companys, descobrint i millorant aquestes. Han tingut
temps de reflexió, de meditació, de descoberta personal i social i mitjançant
l’experiència d’aquest temps han pogut canviar alguns aspectes.
Aprendre s’experimenta amb el canvi de la capacitat d’execució mitjançant
l’experiència, i per tant participant en aquest fet, aquesta participació
implica una interacció amb l’entorn o processos cognitius tenint en compte
coneixements previs i produir el canvi mitjançant la reflexió, però aquest
canvi ha de ser producte de l’experiència o interacció de l’individu amb
l’entorn.
Amb aquest disseny d’activitat els hi hem ensenyat una part més de
l’aprenenatge, però realment treballar amb les emocions assegura un millor èxit
personal i professional durant el transcurs de la vida. L’aprenentatge és una
formació permanent. Cada dia aprenem coses noves i les integrem a allò que ja sabem, modificant o adaptant-nos
a quelcom que és nou per a nosaltres i per a ells.
No hay comentarios:
Publicar un comentario