Per fer una avaluació
d’aquest, en primer lloc cal que ens quedi clar que l’aprenentatge aconseguit és sobre les emocions,en un procés
d’identificació i treball sobre aquestes.
Cal tenir en compte el
context d’aula, les problemàtiques de relacions que coexisteixen en aquesta
classe. D’aquí sorgeix el problema i el plantejament de la seva resolució.
Altres aspectes que
s’han tingut en compte són els coneixements previs que tenien envers les
emocions. S’ha fet una avaluació inicial però de manera observable, és a dir
veient com actuen i es relacionen els alumnes abans de l’adquisició de
coneixements, d’aquesta manera teníem més clar cap a on volíem anar i quines eren
les emocions que calien prioritzar.
Aquest dóna pas a un aprenentatge significatiu. Una vegada es va fer
tot a priori de la primera fase, vam poder caminar cap a l’aprenentatge
significatiu i la resolució del problema.
Durant l’aprenentatge com a procés de canvi que es produeix en
les capacitats cognitives i emocionals dels infants es deriven la motivació,
emocions i el comportament de l’aprenent el que serà el resultat de la seva
actuació al context al que desenvolupi les seves accions com a resultat de la
pràctica educativa. Els infants s’involucren, es motiven perquè és veuen
agents directes de l’activitat, tenen un paper imprescindible. Són
protagonistes.
Els
resultats són notables, ja que veiem que l’alumne ha sigut conscient del
problema que hi havia, ha actuat en determinats moments i ha sapigut controlar
algunes emocions i fer-ne aparèixer d’altres. La pràctica educativa que hem
portat a terme ha afavorit aquests resultats i s’han vist millor relacions
entre els membres d’aula. A les estones de pati, sobretot podem veure la
millora d’aquest procés. Es creen més vincles i la dinàmica de classe sembla
que ha millorat força.
AVALUACIÓ TECNOLÒGICA DEL DISSENY
Les TIC han guiat i acompanyat el procés de la nostra pràctica educativa,
així com la resolució de la problemàtica que teníem.
Aquestes han suposat un canvi conceptual i emocional en els infants.
Acompanyar una activitat on intervenen les emocions com a objectiu d’estudi
mitjançant les TIC ha sigut quelcom innovador per aquests subjectes i per a
aquesta escola en concret. No cal oblidar que partim d’una realitat educativa
d’escola rural, per la qual cosa les noves tecnologies no s’usen amb tanta
freqüència com en altres contextos. És per això, que gràcies a aquesta
oportunitat de projecte, he volgut donar a conèixer que les TIC s’atreveixen
amb tot, i acompanyen notablement a tots els processos d’aprenentatge,
millorant i fent significatiu quelcom que aprenem.
Hem potenciat un canvi
d’estructura, de metodologia, una transformació d’aula....i això ha fet que
modifiqués la estructura de lo anterior per donar pas a lo innovador. Cal
trencar esquemes anteriors, sovint antics per donar pas als nous esquemes i
així fer efectiu un canvi.
Gràcies a aquest procés i la implicació de les TIC, hem tingut la
possibilitat de conèixer i aprendre coses noves, implantar el moviemaker com a
eina d’exposició on sorgeixen tots els sentiments i emocions que els infants
han anat emmagatzemant durant tot el procés d’E-A. És una eina fàcil
d’utilitzar però requereix la seva pràctica per a dominar-la. També és
important el treball cooperatiu juntament amb el significatiu i les TIC per a
poder emprar-les correctament. Hem vist que hi havia una ajuda clara entre els
diferents agents i que el que no sabia un, ho sabia l’altre.
Les imatges ens donen un poder significatiu de la
realitat que ens envolta, és per això que sovint escoltem allò de: “Una imagen
vale más que mil palabras”. Les imatges aporten, controlen, ens donen
informació i ens transporten moltes vegades a la realitat que volem. Cal fer ús
de les TIC per enfatitzar més aquest poder que ens donen les imatges i donar-li
un bon ús i una bona aplicació sobretot a la comunitat educativa.
Aquest canvi que hem fet interaccionant amb les TIC ha
suposat una evolució en les nostres esquemes mentals, emocionals, personals i
professionals. Per conseqüent, aquest s’ha traslladat a la dinàmica de la
classe i a les estructures mentals i emocionals dels infants, que una vegada
més, són els veritables protagonistes de l’acció educativa i el més important.
No hay comentarios:
Publicar un comentario