A partir d’aquest previ plantejament, el
procés es divideix en tres fases:
- En primer lloc, FASE 1: identifiquem les emocions.
- En segon lloc, FASE 2: treballem aquestes emocions.
- En últim lloc, FASE 3: exposició final.
Amb
aquestes dues fases, tal i com indica Jonassen intentem situar, estructuar i
veure el nivell de dificultat de l’activitat, intentant donar solució a la
problemàtica que coexisteix a l’aula. Com a descripció general de l’activitat,
es planteja la Identificació i reconeixement d’emocions o
estats d’ànims interconectant-ho amb les noves tecnologies. És important doncs,
tenir en compte la individualitat de cadascú dels alumnes i prioritzar les
emocions com a objecte d’estudi.
Si parlem de la metodologia que utilitzem,
ens basem en un tipus de metodologia experimental i d’observació, ja que els
alumnes i receptors de l’aprenentatge partiran d’uns continguts que a priori
se’ls hi facilitarà, per després posar-ho en pràctica. És precís tenir un
coneixement de les emocions que podem tenir, així com també la realitat de cada
individu. És important doncs treballar a partir de la diversitat com a font
d’enriquiment personal i col·lectiu. Anem doncs, a descriure la primera part.
A la fase 1:
En
aquesta fase es realitza la primera activitat, la de identifiquem les emocions.
La temporalització és de dues sessions. Es donen els continguts conceptuals
(Què són les emocions) i (Tipus d’emocions). S’obre un espai de debat amb
aquesta temàtica on expressen emocions que han sentit en l’àmbit escolar.
Canviem la distribució de l’aula per establir més vincles i proximitat entre
els alumnes.
A
posteriori expliquem de manera breu el funcionament del moviemaker i deixem
estona lliure per cercar
fotografíes relacionades amb les emocions esmentades. Es potencia el treball
cooperatiu, s’ajuden entre ells en el funcionament del moviemaker i fan una
petita pràctica utilitzant fotos d’amics.
A la fase 2:
En
aquesta fase la participació és més lliure i més activa. S’afavoreixen més les
relacions entre els companys i flueix la comunicació verbal i no verbal. En
aquesta part, treballem les emocions. Hi ha estones de conversa, observacions i sentiment d’empatia. Els alumnes són participes
del seu propi aprenentatge, on de la mateixa manera es senten lliures, motivats
i amb interès per el procés d’E-A. Se’ls hi presenta un aprenentatge
significatiu i de descoberta emocional, on ells són els veritables
protagonistes del seu aprenentatge.
Finalment,
a la fase 3:
Per acabar, observem i valorem resultats. Fins
ara hem donat importància al procés, però en aquesta etapa es valora el
resultat, tot és vàlid. Tot surt de dintre per lo tant, valorem el progrés
personal. Visualitzarem el recull final de MovieMaker, que els subjectes han
realitzat partint de les emocions dels seus companys i de les seves. És
important que surtin imatges i text dels seus companys. Han d’exterioritzar
emocions. Cada treball és únic. Una vegada
visualitzats tots els vídeos s’obre un espai de conversa íntim.
No hay comentarios:
Publicar un comentario